menu
MDS
  • event 01-05-2024
  • schedule 10:00
  • timer 2 minuten

Een dagje mee met...

Maak kennis met een nieuw gezicht van MDS Medical: Janneke Mulder, oorspronkelijk opgeleid tot logopedist en sinds 1 november 2023 werkzaam bij MDS Medical als Junior Productspecialist tracheotomie en laryngectomie. Met een enthousiaste, spontane en vooral leergierige instelling is zij echt een aanwinst voor de MDS-familie te noemen! Kijkt u gerust een dagje mee door de ogen van onze productspecialist.

En dan is het zover; ik ga voor het eerst sinds mijn start bij MDS Medical een slijmuitzuigapparaat uitleveren. De meneer die ik ga zien, heeft een tracheotomie ondergaan en mag na enige tijd in het ziekenhuis te zijn verbleven, morgen met ontslag.

De verpleegafdeling waar meneer verblijft, heeft contact met ons opgenomen om te vragen wanneer iemand langs kan komen om de instructies voor gebruik en onderhoud van het uitzuigapparaat met meneer te kunnen doornemen.

Met een nieuw apparaat onder mijn arm en mijn collega-productspecialist en mentor Robert Grave aan mijn zijde, ga ik op pad.

Robert is een bekend gezicht voor mensen die MDS Medical al langer kennen. Hij werkt bijna vijf jaar als productspecialist bij MDS Medical, heeft een verpleegkundige achtergrond en hij heeft al veel mensen voorzien van advies op maat na een tracheotomie of laryngectomie.

Hij weet dan ook alles over de slijmuitzuig- en vernevelapparatuur die MDS Medical levert.

Robert en ik nemen plaats naast het bed van meneer. Gewapend met mijn logopedische achtergrond en de weken die ik al heb samengewerkt met Robert, voel ik mij voldoende bekwaam om de informatie over het slijmuitzuigapparaat aan meneer over te brengen.

Bij MDS werken we niet onder tijdsdruk. Het is fijn dat de verpleging nog even opgeroepen kan worden om meneer comfortabel iets rechterop in bed te helpen. Evenzo fijn dat meneer en ik de tijd kunnen nemen om even te horen hij zich voelt voordat ik begin met mijn verhaal. Meneer oogt wat vermoeid en bij navragen, beaamt hij dit.

Spreken lukt nog niet, maar ik krijg een vriendelijke glimlach van hem. “Zal ik het kort houden?” vraag ik. Dat hoeft niet, schrijft meneer. Als het maar niet te snel gaat allemaal. We spreken af dat hij aangeeft wanneer het teveel wordt. “Wij hebben alle tijd”, zeggen Robert en ik in koor. We schieten alle drie in de lach om de spontane, gezamenlijke slogan.

Met het apparaat op schoot laat ik zien hoe deze op de juiste manier gebruikt wordt. Wij verwijzen niet snel naar de standaard handleiding. De ervaring door de jaren heen heeft geleerd dat de beste gebruikerstips niet in de handleiding staan. Wij vragen gebruikers vaak wat hun ervaring is met het apparaat en met die feedback optimaliseren wij onze dienstverlening. We laten wel altijd een beknopte papieren versie van de uitleg achter, zodat deze op een later moment geraadpleegd kan worden.

Meneer geeft aan het te hebben begrepen, stelt nog wat vragen en bedankt ons voor het fijne bezoek. Hij voelde zich op zijn gemak bij de natuurlijke manier waarop Robert en ik samenwerken, dat is misschien voor ons wel het mooiste compliment.

keyboard_double_arrow_up