menu
MDS

Retourzending producten

Wanneer producten overbodig zijn, door bijvoorbeeld decanulatie, herstel, veranderd productgebruik of overlijden van de gebruiker kunt u deze aan ons retourneren. Neemt u hiervoor altijd eerst contact op met onze Customer Service om uw retour aan te melden. U ontvangt dan één of meerdere retourlabels waarmee u kosteloos kunt verzenden.

Bij retourzendingen maken we onderscheid tussen bruikleenapparatuur (uitzuig- en vernevelapparatuur) en tracheostomahulpmiddelen. Hieronder wordt uitgelegd hoe de retourzending dient te worden ingediend.

Retourzending producten

Bruikleenapparatuur

Uitzuig- en/of vernevelapparaten zijn eigendom van MDS Medical en worden in bruikleen gegeven aan de gebruiker. Hiervoor wordt een “dagvergoeding” bij de zorgverzekering in rekening gebracht. Wanneer een apparaat niet meer wordt gebruikt moet deze vergoeding worden stopgezet en het apparaat geretourneerd aan MDS. Geretourneerde apparaten worden naar een aparte Quarantainelocatie verzonden. Om hygiënische redenen is het niet mogelijk om apparatuur te laten ophalen.

Meld uw retour aan bij onze Customer Service en u ontvangt van ons z.s.m. een retourlabel en instructies voor het terugsturen.

Hulpmiddelen & overige producten

Verbruiksartikelen zoals pleisters, HME’s of reinigingsproducten kunt u aan ons retourneren in overleg met onze Customer Service. Niet alles is geschikt voor retourname. Gesloten en onbeschadigde verpakkingen kunnen wij retour nemen. Geopende verpakkingen kunnen, mits de losse producten per stuk verpakt zijn, gebruikt worden voor scholingsdoeleinden. Zo wordt er zo weinig mogelijk verspild. Meld uw retour aan bij onze Customer Service en u ontvangt z.s.m. een retourlabel.

Retourzending producten

Neem direct contact met ons op

Klik op de knop 'Neem contact op' en vul het formulier in en laat ons weten hoe we u van dienst kunnen zijn. We werken graag met u samen om u de zorg en aandacht te bieden die u verdient.

keyboard_double_arrow_up