Heeft u een vraag over uw product of over onze diensten? Vaak bent u niet de enige met uw vraag, hieronder staan enkele veelgestelde vragen reeds voor u beantwoord. Staat uw vraag er niet tussen? Of wordt uw vraag onvoldoende beantwoord? Neemt u dan gerust contact op met onze Customer Service, zij helpen u graag met het vinden van de best passende oplossing.
Antwoord/informatie:
Over het algemeen mag een HME-cassette volgens de handleiding maximaal 24 uur worden gebruikt. Ook als deze niet doorlopend wordt gedragen, bijvoorbeeld als u afwisselt met diverse soorten of een handsfree spreeksysteem. In de praktijk wordt minimaal 's-morgens en 's-avonds voor het slapengaan een nieuwe HME geplaatst. Indien de HME vuil is door bijvoorbeeld hoesten dan dient deze tevens te worden vervangen.
Antwoord/informatie:
Nee! U mag een HME nooit uitspoelen of wassen en hergebruiken. In het filtermedium van de HME gaan bacteriën groeien. Daarnaast spoelt u de werkzame stof weg waarmee het schuim is geïmpregneerd.
Antwoord/informatie:
Voor het succesvol plakken en langdurig kunnen dragen van een stomapleister is het belangrijk dat u de pleister op de juiste wijze verwijdert en plakt. Voor het beste resultaat maakt u gebruik van de verschillende middelen om de lijm te verwijderen, de huid te reinigen en beschermen en om de kleefkracht van de pleister te vergroten. Ook de handelingen en de volgorde ervan zijn van groot belang voor een goed resultaat. Hiervoor hebben wij het “Protocol stomapleister plakken” ontwikkeld. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe u de pleister optimaal kunt plakken.
Vraag dit protocol aan bij onze Customer Service of download het hieronder.
Download hier ons "Instructieprotocol stomapleister plakken"
Antwoord/informatie:
De keuze voor een pleister wordt in het begin gemaakt door uw behandelaar. De huid is immers nog aan het herstellen of erg gevoelig. Ook de vorm en ligging van de stoma zijn van invloed op de keuze voor een bepaald type of vorm. Bent u nog in het revalidatietraject? Raadpleeg dan eerst uw behandelaar. In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met onze Customer Service voor advies. Onze productspecialisten adviseren u ook graag aan huis, zodat we samen met u de best passende oplossing kunnen kiezen.
Antwoord/informatie:
Uw hulpmiddelen worden vergoed vanuit de basisverzekering met inachtneming van het eigen risico. Het kan echter zijn dat uw zorgverzekering een “budgetplafond” hanteert en niet alles ongelimiteerd vergoedt (denk aan lampjes, pincetten, stomabeschermers, etc). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw zorgverzekering. Ook onze Customer Service kan u hierover algemene uitleg geven.
Antwoord/informatie:
Wij werken zo duurzaam mogelijk. Dat betekent dat wij zo efficiënt mogelijk leveren om het aantal zendingen te beperken. Daar hebben wij wel uw hulp bij nodig.
Door gemiddeld eens per maand te bestellen, waarbij u vantevoren goed noteert wat u nodig heeft, voorkomen we misgrijpen en extra zendingen van vergeten artikelen, zonder dat u teveel voorraad in huis heeft. Wij helpen u daar graag bij. Als u belt met onze Customer Service kijkt er iemand met u mee in uw bestelgeschiedenis om te zien of er niets vergeten wordt. Ook hebben wij een handige inventarisatielijst gemaakt waarop u handig het gebruik van een maand kunt noteren.
Is het allemaal nog nieuw voor u of gebruikt u pas kort een nieuw product, dan is het logisch dat u niet teveel in één keer bestelt. Bestelt u dan telefonisch, dan helpen wij u aan de telefoon graag verder.
Antwoord/informatie:
Verbruiksartikelen zoals pleisters, canulebandjes, HME's en kompressen kunt u gewoon zelf bestellen. Ook producten voor reiniging en verzorging horen hierbij.
Bent u getracheotomeerd en wilt u een extra canuleset of binnencanules, dan dient dit echter via het behandelende ziekenhuis te verlopen. Hier zijn echter ook uitzonderingen op. Neemt u daarom in dat geval even contact op met onze Customer Service.
Antwoord/informatie:
Op het moment dat u bij ons bestelt ontvangt u van ons allereerst een bevestigingsmail met daarin alle gegevens m.b.t. uw bestelling. Hierin staat ook een track & trace code vermeld. Deze code kunt u gebruiken om te zien waar uw pakket zich in het bezorgproces bevindt. Indien u toch vragen heeft over de status van uw bestelling, neemt u dan contact op met onze Customer Service.
Kijkt u voor meer informatie over het bestelproces van MDS op onze "bestelpagina".
Antwoord/informatie:
Wij werken zo duurzaam mogelijk. Dat betekent dat wij zo efficiënt mogelijk leveren om het aantal zendingen te beperken. Dit beperkt de verzendkosten, maar ook het aantal ritten van een besteldienst, dus minder uitstoot. Daarnaast hergebruiken wij onze verzenddozen zoveel mogelijk, het karton dat niet herbruikbaar is wordt gescheiden ingezameld en ten slotte is ons wagenpark bijna volledig elektrisch/hybride.
Antwoord/informatie:
Verbruiksartikelen zoals pleisters, HME’s of reinigingsproducten kunt u (als u ze niet als reserve wilt bewaren) aan ons retourneren in overleg met onze Customer Service. Niet alles is geschikt voor retourname. Gesloten en onbeschadigde verpakkingen kunnen wij retour nemen. Geopende verpakkingen kunnen, mits de losse producten per stuk verpakt zijn, gebruikt worden voor scholingsdoeleinden. Zo wordt er zo weinig mogelijk verspild.
Wilt u spullen terugsturen? Neem dan altijd eerst contact op met onze Customer Service voor de juiste procedure en een retourlabel.
Kijk voor meer informatie over retourzending op onze pagina "Retourzending producten".
Antwoord/informatie:
In geval van overlijden neemt u contact op met onze Customer Service. Zij zullen het overlijden registreren en het account van de overledene blokkeren. Ook zullen ze u verder helpen inzake het retourneren van bruikleenapparatuur en eventuele andere artikelen.
Klik op de knop 'Neem contact op' en vul het formulier in en laat ons weten hoe we u van dienst kunnen zijn. We werken graag met u samen om u de zorg en aandacht te bieden die u verdient.